Köpinformation

Våra produkter finns just nu i ibland annat , Fyndiq.se och Tradera.se. På vår hemsida kan du se alla aktuella produkter. Det du gör är att på hemsidan www.thephonecenter.se finns det ett artikelnummer för det produkt som du är intresserad av, du använder artikelnumret för att beställa produkten på respektive sida (Fydniq.se/ Tradera.se). Därefter gör du en beställning och produkten skickas till er från oss. Dock har sidorna sina villkor som ska följas OBS.

Reperation

Vi reperar just förtillfället iPhone:er samt Ipad både på plats och genom distans. Vid reperation på plats kommer du med din telefon vid avtalat tid och dag, men vid distans reperation hänvisar vi er till följande sida för kostnadsförslag: 
När du hittar rätt infomation om din telefon på våran sida kommer följande att gälla:

1. Packera och sätt cellplast, bubbelplast eller likande som skyddar din telefon ordentligt. Viktigt med rätt emaballage. 
2. Skicka spårat och försäkrat  till adressen (se nedan) samt dina uppgifter(namn, adress , mejl samt telefon nr) och felet på din mobil/surfplatta i paketet.
3. Vi, i sin tur undersöker mobilen/surfplattan så att den stämmer överrens med din beskrivning, om allt stämmer överrens är det dags att betala. När vi har fått in betalningen påbörjar vi reperationen. En reperation tar i snitt ca 3 arbetsdagar att fixa  efter att vi har mottagit betalningen, och därefter skickas den till dig spårat och försäkrat  100% gratis i frakt.
4. OM det visar sig att din mobil/surfplatta inte stämmer överrens med din beskrivning, kommer vi att skicka ett nytt kostnadsförslag där ni kommer antigen att godkänna eller inte. Vid inte godkännade kommer ni att bli debiterade på 299 kr för undersökning samt 159 kr för Returfrakten.
Vid godkännande av den nya kostnadsförslaget gäller punkt 3 ( se ovan)

OBS OBS OBS Tänk på följande: Ta bort skärmlås på mobilen då det underlättare reperationen eller alt skicka skärmlås,kod, till oss eller 3:de alt är att du tömmer mobilen helt.

Betalningssätt

Beroende på vilken sida du handlar på följer du dess regler kring betalningssätt. Vi kan i vissa mån erbjuda olika kontanthantering.

Det vi erbjuder är:

  1. Förskottsbetalning till bank-konto
  2. Blocket paket
  3. Swish vid tex avhämtning eller överenskommelse
  4. Kontant vid avhämtning.
  5. Paypal

 

Leverans

Alla produkter som är under 799 kr skickas med en vanlig frankerat brev ( dvs enkel post). Produkter som är 799 kr eller över eller vid köp av flera produkter erbjuds spårat och försäkrad och detta för att undvika bedrägerier och liknande. Vill man trots allt ha spårat på produkter som köpta under 799 kr får man stå för kostnaderna själv.
Oavsett spårat eller ej så tar vi inte ansvar för postens hantering eller eventuella slarv. Vi skriver köparens adress samt vår adress så att den antigen kommer fram till er eller så returneras den tillbaka till oss. Vårt ansvar är att paketera rätt produkt för rätt emballage och därmed postar vi produkten. Sedan är det postens ansvar.

Vi erbjuder följande fraktsätt:

  1. Posten Under 799 kr kostar frakten 0 kr, skickas med vanliga frimärken (vill man ha spårat får man betala 59 kr )
  2. Spårat samt försäkrad frakt för alla köp över 799kr

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad med en minimiavgift på 299 kr vid outlösta paket. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss. 

 

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP/RETURER 
Thephonecenter.se följer distanshandelslagen (SFS 2005:59) och Konsumentköplagen (SFS 1990:932). Våra köpevillkor är komplement till båda lagar. Vid köp av varor på Thephonecenter.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt (öppet köp) i enlighet med gällande lagarna ovanmända. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan och du ska även ha skickat tillbaka varan inom de 14 dagarna.
Vid köp av både begagnad / ny produkt kan du använda telefonen under nämnda 14 dagar i den mån det behövs för att du ska kunna fastställa dess egenskaper eller funktion. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste dock telefonen vara i samma skick som då du mottog den, eventuell lagrad data måste raderas och mobilen ska återsändas på din egen bekostnad. Alla produkter som ångras / returneras debatteras av köparen själv OBS  dvs du står för Retur frakten.

Om du vill ångra ett köp som gjorts via Thephonecenter.se ska du, innan ånger Tiden löper ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till thephonecenter.se


Returer skickas till följande adress: 

The Phone Center
Mohammad Mohanna
Flintvägen 7 B
907 41 Umeå
The Phone Ceneter


Vid ångerrätt betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datumet du har mottagit varan. Varan ska skickas väl emballerad och som rekommenderat samt försäkrat brev OBS om varan är köpt för över 200 kr. Du ansvarar för att produkten inte kommer bort i transporten så vi på thephonecenter.se rekommenderar att du skickar din retur med transportsätt som går att spåra via t.ex. kollinummer. 

När vi på thephonecenter.se har mottagit produkten så kollar vi att den är i den skick som vi skickade till dig. Du är ansvarig för att den ska vara precis som vid mottagit vara. Varan som öppnas eller används på ett ohyggligt sätt, dvs att man plockar ut vissa delar från Varan kommer att anmälas och inga pengar kommer att återbetalas.  Däremot skulle varan vara i den skick som vi skickade kommer en återbetalning att ske inom 3-5 arbetsdagar OBS efter att vi har mottagit varan.

 

REKLAMATIONER OCH GARANTI 
Vi följer rekommendationer från Allmänna reklamationsnämndens (ARN). Thephonecenter.se ger 100 dagars garanti på alla varor vid fabrikationsfel. Garantin gäller dock inte vid skada som har orsakad av användaren. Har varan skadats på grund av din hantering eller har den blivit fuktskadad eller likande repareras den inte och du väljer du att vilja få den ändå undersökt debiteras du med 495 kr i undersökningsavgift samt kostnad för returfrakt. 

Vid fel i produkt ska du alltid göra en reklamation till oss genom att mejla oss på thephonecenter.se och där beskriver du vilken produkt du har köpt, uppger namn, eventuella order nr samt vad för fel som produkten har inom en rimlig tid. Går det att fota så ska man ha med det. Observera att vi inte ansvarar eller betalar ersättning för reparation av produkt som görs av dig på egen hand hos tredje part.

 
Om varan inte kan reperars har du rätten till en ersättningsprodukt/ vara av motsvarande värde eller likvärdig vara. Dock förbehåller vi oss rätten att avgöra vad som anses motsvarade/ likvärdig. I sådana fall så står vi på thephonecenter.se för Returfrakten.

ÄNDRINGAR I VILLKOREN 
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa villkor kommer att publiceras på thephonecenter.se

Vid större köp/ Order

Önskar ni större köp mer  än 3 artiklar var god hör av er till vår kundsupport eller mejla oss genom vår sida på thephonecenter.se



Läs mer: https://www.thephonecenter.se/kundtjanst/kop/

 

 

Köpinformation

Våra produkter finns just nu i ibland annat , Fyndiq.se och Tradera.se. På vår hemsida kan du se alla aktuella produkter. Eller du kan kontakta oss om du inte hittar.

 

 

Reperation

Vi reperar just förtillfället iPhone:er samt Ipad både på plats och genom distans. Vid reperation på plats kommer du med din telefon vid avtalat tid och dag, men vid distans reperation hänvisar vi er till följande sida för kostnadsförslag: KLICKA HÄR


När du hittar rätt infomation om din telefon på våran sida kommer följande att gälla:

1. Packetera och sätt cellplast, bubbelplast eller likande som skyddar din telefon ordentligt. Viktigt med rätt emaballage.

 2. Skicka spårat och försäkrat  till adressen (se nedan) samt dina uppgifter(namn, adress , mejl samt telefon nr) och felet på din mobil/surfplatta i paketet.

3. Vi, i sin tur undersöker mobilen/surfplattan så att den stämmer överrens med din beskrivning, om allt stämmer överrens är det dags att betala. När vi har fått in betalningen påbörjar vi reperationen. En reperation tar i snitt ca 3 arbetsdagar att fixa  efter att vi har mottagit betalningen, och därefter skickas den till dig spårat och försäkrat  100% gratis i frakt.

4. OM det visar sig att din mobil/surfplatta inte stämmer överrens med din beskrivning, kommer vi att skicka ett nytt kostnadsförslag där ni kommer antigen att godkänna eller inte. Vid inte godkännade kommer ni att bli debiterade på 299 kr för undersökning samt 159 kr för Returfrakten.
Vid godkännande av den nya kostnadsförslaget gäller punkt 3 ( se ovan).

 

OBS OBS OBS Tänk på följande:

1.Ta bort skärmlås/låskod på mobilen då det underlättare reperationen eller

2.  skicka skärmlåskod/låskod till oss eller

3:Återställa mobilen helt. ÅTERSTÄLLA APPLE ENHET

 

Betalningssätt

Beroende på vilken sida du handlar på följer du dess regler kring betalningssätt. Vi kan i vissa mån erbjuda olika kontanthantering.

Det vi erbjuder är:

  1. Förskottsbetalning till bank-konto
  2. Blocket paket
  3. Swish vid tex avhämtning eller överenskommelse
  4. Kontant vid avhämtning.
  5. Paypal

 

Leverans

Vi erbjuder frifrakt på alla produkter.

Alla produkter som är under 499 kr skickas med en vanlig frankerat brev ( dvs enkel post). Produkter som är 499 kr eller över eller vid köp av flera produkter erbjuds spårat och ev. försäkrad och detta för att undvika bedrägerier och liknande. Vill man trots allt ha spårat på produkter som köpta under 499 kr får man stå för kostnaderna själv.
Oavsett spårat eller ej så tar vi inte ansvar för postens hantering eller eventuella slarv. Vi skriver köparens adress samt vår adress så att den antigen kommer fram till er eller så returneras den tillbaka till oss. Vårt ansvar är att paketera rätt produkt för rätt emballage och därmed postar vi produkten. Sedan är det postens ansvar.

Vi erbjuder följande fraktsätt:

  1. Posten Under 499 kr kostar frakten 0 kr, skickas med vanliga frimärken (vill man ha spårat får man betala 59 kr )
  2. Spårat samt försäkrad frakt för alla köp över 499kr

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad med en minimiavgift på 299 kr vid outlösta paket. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 14 dagar innan den returneras till oss.

 

 

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP/RETURER 
Thephonecenter.se följer distanshandelslagen (SFS 2005:59) och Konsumentköplagen (SFS 1990:932). Våra köpevillkor är komplement till båda lagar. Vid köp av varor på Thephonecenter.se gäller alltid 14 dagars ångerrätt (öppet köp) i enlighet med gällande lagarna ovanmända. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan och du ska även ha skickat tillbaka varan inom de 14 dagarna.
Vid köp av både begagnad / ny produkt kan du använda telefonen under nämnda 14 dagar i den mån det behövs för att du ska kunna fastställa dess egenskaper eller funktion. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste dock telefonen vara i samma skick som då du mottog den, eventuell lagrad data måste raderas och mobilen ska återsändas på din egen bekostnad. Alla produkter som ångras / returneras debatteras av köparen själv OBS  dvs du står för Retur frakten.

Om du vill ångra ett köp som gjorts via Thephonecenter.se ska du, innan ånger Tiden löper ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till thephonecenter.se


Returer skickas till följande adress: 

The Phone Center
Mohammad Mohanna
Flintvägen 7 B
907 41 Umeå
The Phone Ceneter


Vid ångerrätt betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datumet du har mottagit varan. Varan ska skickas väl emballerad och som rekommenderat samt försäkrat brev OBS om varan är köpt för över 200 kr. Du ansvarar för att produkten inte kommer bort i transporten så vi på thephonecenter.se rekommenderar att du skickar din retur med transportsätt som går att spåra via t.ex. kollinummer. 

När vi på thephonecenter.se har mottagit produkten så kollar vi att den är i den skick som vi skickade till dig. Du är ansvarig för att den ska vara precis som vid mottagit vara. Varan som öppnas eller används på ett ohyggligt sätt, dvs att man plockar ut vissa delar från Varan kommer att anmälas och inga pengar kommer att återbetalas.  Däremot skulle varan vara i den skick som vi skickade kommer en återbetalning att ske inom 3-5 arbetsdagar OBS efter att vi har mottagit varan.

 

REKLAMATIONER OCH GARANTI 
Vi följer rekommendationer från Allmänna reklamationsnämndens (ARN). Thephonecenter.se ger 3 månaders garanti på alla varor vid fabrikationsfel. Garantin gäller dock inte vid skada som har orsakad av användaren. Har varan skadats på grund av din hantering eller har den blivit fuktskadad eller likande repareras den inte och du väljer du att vilja få den ändå undersökt debiteras du med 495 kr i undersökningsavgift samt kostnad för returfrakt. 

Vid fel i produkt ska du alltid göra en reklamation till oss genom att mejla oss på thephonecenter.se och där beskriver du vilken produkt du har köpt, uppger namn, eventuella order nr samt vad för fel som produkten har inom en rimlig tid. Går det att fota så ska man ha med det. Observera att vi inte ansvarar eller betalar ersättning för reparation av produkt som görs av dig på egen hand hos tredje part.

 
Om varan inte kan reperars har du rätten till en ersättningsprodukt/ vara av motsvarande värde eller likvärdig vara. Dock förbehåller vi oss rätten att avgöra vad som anses motsvarade/ likvärdig. I sådana fall så står vi på thephonecenter.se för Returfrakten.

 

ÄNDRINGAR I VILLKOREN 
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa villkor kommer att publiceras på thephonecenter.se

Vid större köp/ Order

Önskar ni större köp mer  än 3 artiklar var god hör av er till vår kundsupport eller mejla oss genom vår sida på thephonecenter.se



Läs mer: https://www.thephonecenter.se/kundtjanst/kop/